top of page

שיר לוי- עורכת ראשית

שיר לוי- עורכת ראשית כעורכת ראשית התפקיד שלי דורש הרבה דברים כמו לכתוב כתבות, להיות בקשר עם שאר חברות הקבוצה, לקרוא את הכתבות שלהן ולדאוג שכל הכתבות יועלו בזמן לאתר עם גרפיקה. בנוסף אם אנחנו מחליטות לראיין מישהו לאתר אני צריכה לקבוע איתו ראיון ולדאוג שזה ייצא לפועל. בחרתי במגמת ניו מדיה מכיוון שאני אוהבת אקטואליה וכתיבה והמגמה הזו משלבת בין שניהם. אני יכולה לכתוב על נושאים שמעניינים אותי, להגיד את דעתי ולהעביר ביקורת. ניו מדיה זו העיתונות החדשה ששונה מבעבר. בעבר האמצעי העיקרי לצרוך חדשות היה עיתונים, אבל היום אפשר בקלות לצרוך חדשות דרך האינטרנט. לכן, המגמה מתאימה את עצמה ותמיד מתחדשת ונותנת לנו כלים להיות חלק מהעיתונות החדשה- למדנו איך בנויות כתבות אינטרנטיות, סוגים שונים של כתבות, צילום, עריכת וידיאו, גרפיקה ואני מרגישה שכל אלה יכולים לעזור לי בעתיד.


אני חושבת שהאתר שלנו מעביר מסר אידאולוגי, האתר נותן במה לקהילה האתיופית שבתקשורת היומיומית לא מוצגת בהרחבה, אפילו מודרת ממנה בקיץ האחרון היו הפגנות רבות של בני העדה האתיופית והם הוצגו בתקשורת אפילו באופן שלילי. האתר שלנו מציג את הקהילה האתיופית בצורה אובייקטיבית ומאוזנת, והמטרה שלנו היא שיכירו את העדה האתיופית כמו שהיא.


האתגר אמיתי שלי כאשת תקשורת הוא להיות אובייקטיבית וניטרלית בחלק מהכתבות. תמיד יש לי דעה על כל דבר, ולפעמים קשה לי לא להביע אותה ולהעביר ביקורת, כי חלק מהכתבות חייבות להיות ניטרליות ולהציג שני צדדים, או לא להציג דעות בכלל.


התחום המועדף עליי ביצירת אתרים הוא כתיבה. אני מאוד אוהבת לכתוב ואני מרגישה שהמגמה הזו נתנה לי כלים שיעזרו לי לכתוב כתבות, ואפילו סוגי כתיבה אחרים. בכל פעם שאני מגישה כתבה חדשה למורה, היא בודקת אותה ונותנת לי הערות ודגשים לפעם הבאה, מכוונת אותי ועוזרת לי להבין כיצד להשתפר בכל פעם. בלי המגמה הזו לא יכולתי לשפר את הכתיבה שלי. המגמה תרמה לי מאוד גם בנושא הצילום, עברנו מספר סדנאות שבהן למדנו על זוויות צילום שונותו כיצד לצלם. שני הכישורים האלה של כתיבה וצילום יוכלו לעזור לי גם בעתיד במידה וארצה לעסוק בתקשורת, או אפילו במקצועות אחרים. תיאור העבודה על הכתבות: בתחילת העבודה, לאחר שבחרנו נושא לעיתון העלינו רעיונות רבים לכתבות. כל אחת בחרה כמה נושאים שעליהם היא תרצה לכתוב, אני בחרתי לכתוב על מעמד האישה בעדה האתיופית. חיפשתי חומר באינטרנט שמדבר על מעמד הנשים בעדה האתיופית, כיצד התנהלו החיים באתיופיה בעבר וכיצד הם בישראל והשוואתי ביניהם. נעזרתי במאמרים ובמחקר שנעשה על העדה. לאחר שסיימתי את הכתבה, צילמתי תמונות שיתאימו לה ואותן אורלי הגרפיקאית הוסיפה לגרפיקה.


הכתבה השנייה שהכנתי הייתה על אוכל אתיופי. התקשרתי לכמה מסעדות אתיופיות שנמצאות בתל אביב, וביקשתי לבוא ולראיין את בעלי המסעדה. איציק חזקיהו, הבעלים של מסעדת "טנאת" הסכים שנבוא לראיין אותו. קבענו תאריך לפגישה. עד הפגישה קראתי ולמדתי על כל מיני מאכלים בעדה, על המסעדה שנלך אליה, והכנתי שאלות לראיון. לראיון הלכנו שלוש בנות- אורלי, שי ואני. הראיון כולו צולם במצלמה באייפד ובנוסף צילמנו מספר תמונות סטילס. בהמשך ערכתי את הריאיון המצולם ותמללתי חלקים ממנו, וכך הכתבה שלי כוללת ראיון שהוא גם כתוב וגם מצולם.


כתבה נוספת שעליה עבדתי היא שאלון שכולל עובדות שונות על העדה האתיופית. למשל אחת השאלות שם היא "כיצד נקרא הלחם המסורתי בעדה?" התשובה היא אינג'רה. המטרה של החידון הזה שאנשים ייפתרו אותו וילמדו יותר על העדה בדרך כיפית.

בהמשך הכנתי כתבה קצרה- מתכון לאינג'רה. כדי לכתוב את המתכון חיפשתי את החומרים הדרושים להכנה והתייעצתי עם אמא של אורלי הגרפיקאית שלנו, יפה מלסה שהסבירה לי בדיוק איך היא מכינה. אורלי צילמה תמונות של אינג'רה והוספנו אותן לכתבה.

כשבוע לאחר מכן שמעתי שחוגגים בבית שטיינברג בחולון 35 שנים לעליית העדה האתיופית. סיפרתי על כך לבנות בקבוצה, קנינו כרטיסים והלכנו לאירוע. במהלך האירוע צילמנו תמונות וסרטונים באייפד ולאחר מכן ערכתי סרטון קצר על האירוע באפליקציית imovie וביחד העלנו את הכתבה לאתר. תכנון האתר: מטרת האתר שלנו, עת האתיופים לתת במה לעדה האתיופית שלא מוצגת מספיק בתקשורת, ואפילו מודרת ממנה. אנשים רבים לא מכירים את העדה לעומק, לכן המטרה שלנו היא לחשוף כמה שיותר אנשים למנהגים, תרבות, סיפורי העלייה של העדה וכך לעזור לקהילה האתיופית להגיע למעמד שווה בחברה הישראלית. המסר שלנו הוא שהעדה האתיופית היא חלק שווה מהחברה הישראלית, היא לא שונה מאף קבוצה שעלתה לארץ במשך השנים, וכדי לגרום לכולם להרגיש ולחשוב כמונו הם צריכים להכיר את העדה לעומק. האתר שלנו הוא אקטיבסטי, המטרה שלו לצמצם פערים בחברה ולגרום לפלורליזם חברתי, מצב שבו כל קבוצה תכיר באחרת, במנהגים שלה ובקיום שלה. קהל היעד של האתר הוא רחב, האתר פונה לכולם מכיוון שאנחנו מאמינות שכדי שהעדה האתיופית תוכל להתקיים כחלק שווה בחברה הישראלית כולם צריכים להכיר אותה, את המנהגים והתרבות ובעצם לכולם יש עוד מה ללמוד ולהכיר על העדה. הייתי מאפיינת את האתר כנגיש לכולם, אני חושבת שהעיצוב בו יפה וכיפי, קל לתפעול ונוח לקריאה ובזכות כל זה אפשר בקלות רבה לקרוא וללמוד על העדה האתיופית. לקראת הבחינה קראתי שוב את כל הכתבות ובדקתי איזה תיקונים צריך לעשות, ישבתי ביחד עם אורלי ועשינו אותם. בנוסף אורלי דניאלה ואני נפגשנו וצילמנו עוד תמונות כדי להוסיף לכתבות באתר.


コメント


  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page