top of page

שי נפתלי- כתבת ואחראית שיווק

שי נפתלי- כתבת ואחראית שיווק​ בחרתי בהתמחות ניו מדיה מכיוון שלפי דעתי לעיתונאים היום יש השפעה מאוד חזקה על החברה שלנו, ברגע שעיתונאי מתייחס לנושא מסויים ומביא אותו לסדר היום הוא בעצם גורם לציבור לחשוב ולדון על הנושא ובכך להעלות אותו למרכז העניינים. לעיתונאים יש כוח להביע את דעתם ולעשות שינוי בדברים שנתפסים בעיניהם כחשובים. אני חושבת שלעיתונאים יש תפקיד מאוד חשוב וכוח גדול מאוד בידיים ולכן הייתי רוצה בעתיד לעסוק במקצוע הזה בעתיד.


מבחינתי, הפורטל שלנו מהווה כלי להעברת מסר אידאולוגי חברתי. אני וחברותיי לקבוצה בחרנו דווקא בנושא הזה מכיוון שעל אף שאנשי הקהילה האתיופית חיים בינינו, הציבור יודע על הקהילה הזאת מעט מאוד. במהלך העבודה שלנו גילינו הרבה מאוד דברים מעניינים על הקהילה האתיופית שאנחנו לא ידענו (וכמונו אני בטוחה שעוד הרבה אחרים). בקרנו במסעדה אתיופית ונחשפנו למאכלים של העדה, בדקנו וחקרנו על חגים ומנהגים ולמדנו על עליית יהודי אתיופיה לארץ ישראל ועל הקשיים שהיו כרוכים בכך ועוד. אני הייתי רוצה שהאנשים במדינה שלנו יחשפו לאתר שלנו כדי ללמוד על העדה הזאת.


האתגר שלי כאשת תקשורת הוא מצד אחד להציג את הדעות שלי ואת הדברים שאני מאמינה בהם ומצד שני לשמור על ניטרליות ואובייקטיביות ולגרום לעניין מצד הקוראים ומצד שני יזדהו עם התוכן שלה.

החלק שאני הכי אוהבת ביצירת אתרים הוא לצאת לראיין אנשים. אני חושבת שכאשר רוצים להתייחס לנושא מסוים בכתבה אז ברגע שמראיינים בן אדם שקשור לנושא הזה זה מציג דברים באופן שונה לגמרי מאשר פשוט לכתוב על נושא מסוים. לדוגמא, בפורטל שלנו רצינו להתייחס לנושא העלייה של יהודי אתיופיה ארצה ולשם כך ראיינו את יפה מלסה, שעלתה לארץ כשהייתה ילדה וספרה לנו על החיים באתיופיה, על הדרך למחנה הפליטים ועל החיים במחנה, על קבלת הפנים בארץ ועל החיים היום. בכתבה הזאת גילינו דברים שלא העלינו על דעתינו שיהודי אתיופיה חוו, אני חושבת שעצם זה שהבאנו סיפור מנקודת מבט אישית של משהי שחוותה את העלייה הצלחנו להעביר את המסר הרבה יותר טוב מאשר היינו מספרים על העלייה מאתיופיה לארץ ישראל ממידע שאספנו ממקורות שונים.


ההתמחות הזאת תרמה לי באופן אישי בכך שבעקבות הלימודים במגמה אני למדתי את כל הכלים אשר דרושים כדי לנהל פורטל אינטרנטי. למדתי איך נגשים לראיין בן אדם ואיך צריך להתכונן לפני הראיון, איך צריכה להראות כתבה אינטרנטית, איך עושים גרפיקה לכתבות, איך לצלם ואיך ולערוך כתבות מצולמות בווידאו ואיך לשווק את האתר שלנו ברשתות החברתיות כדי לתת לתכניו כמה שיותר חשיפה. אני רואה את ההתמחות הזאת תורמת לי לעתיד בכך שאני רוצה בהמשך לעסוק בתחום התקשורת ובזכות ההתמחות הזאת צברתי ידע וניסיון שיעזור לי בעתיד. תאור אופן העבודה על כל כתבה: היה לנו חשוב להתייחס באתר שלנו לנושא של עליית יהודי אתיופיה לארץ ישראל ולשם כך ראיינו את יפה מלסה, אישה יהודייה אתיופית שעלתה ארצה. לאחר שחקרנו על הנושא ועל יפה והכנו את השאלות, הגענו לביתה של יפה ושם עשינו את הראיון. לפני שכתבתי את השאלות חקרתי על הנושא של העלייה באינטרנט, מכתבות ומאמרים ששם גיליתי הרבה דברים שלא ידעתי קודם, למשל שיהודי אתיופיה היו צריכים לעבור דרך מחנה פליטים בסודן לפני שעלו ארצה. בנוסף, אורלי מלסה, בתה של יפה מלסה עזרה לי בכך שספרה לי על אמה ונתנה לי רקע על סיפור חייה של יפה ובכך הגעתי יותר מוכנה לראיון. כתבה נוספת שעשיתי היא מתחברים לשורשים. הרגשנו שבאתר היה לנו חסר מידע על ההיסטוריה של הקהילה האתיופית ולכן החלטנו לעשות את הכתבה הזאת. לצורך כתיבת הכתבה חקרנו וקראנו רבות על הנושא ממקורות מידע שונים באינטרנט. אחרי שסיימתי לכתוב את הכתבה ואחרי כל העריכות והתיקונים האחרונים אני ואורלי הגרפיקאית ישבנו ועבדנו על הגרפיקה לכתבה. שיווק האתר: האתר שלנו משווק ומקודם ברשתות החברתיות. בחרנו להשתמש ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם, מכיוון שאלו הן שתי פלטפורמות טובות שבהן אפשר להגיע לקהל רב יותר ורחב יותר של גולשים. העמוד שלנו בפייסבוק נקרא "עת האתיופים" ועמוד האינסטגרם ET_HAETIOPIM, בעמודים האלו אנו מעדכנים אילו כתבות חדשות עלו לאתר כדי שכמה שיותר גולשים יחשפו אליהן. השימוש ברשתות החברתיות עוזר לנו להפיץ את התכנים של האתר שלנו, וכך להגיע לכמה שיותר אנשים שסביר להניח שלא נחשפו לקהילה האתיופית ולעזור להם להכיר אותה קצת יותר.


  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page