top of page

דניאלה ואזין- כתבת

דניאלה ואזין- כתבת

בחרתי להשתתף בהתמחות ניו מדיה בגלל שאני אוהבת לכתוב ולהביע את הדעות שלי.

נקודת המוצא שלי כאשת תקשורת היא לספק לקהל תוכן מעניין שימשוך אותו לאתר.


לדעתי האתר שלנו "עת האתיופים" בעל מסר גדול ובעל השפעה לקהילת האתיופים, גם בפני הכלל וגם בפני הקהילה עצמה. למשל, באתר יש כתבה על ייצוג האתיופים בתקשורת. כתבה זו יכולה לשקף את המציאות בה אנו חיים ולהראות דברים אחרים וחדשים שלא ידעו עליהם.


כאשת תקשורת הקשיים שהיו לי הם למצוא את החומר והידיעות החדשות לגבי הנושא אותו אני חוקרת.

התחום האהוב עליי ביצירת אתרים לפי דעתי הוא הגרפיקה. אני אוהבת להתעסק עם עיצוב וגרפיקה. אהבתי לעצב את העיתון של הפרויקט של שנה שעברה ואני חושבת שעשיתי זאת בהצלחה רבה. אני חושבת שהתמחות זו תעזור לי בעתיד מכיוון שאני מעוניינת לעסוק בתחום העיצוב והגרפיקה בעתיד ובמגמה הזו קבלתי הרבה כלים לשם כך. ניתוח כתבות: הכתבה הראשונה עליה עבדתי היא כתבה על מנהגי החג בקהילה האתיופית. הכתבה עוסקת במנהגי החג בקרב העדה האתיופית. כוללת בה את היערכות בני העדה לקראת חגים מסוימים בשנה ומנהגיהם לאורך תקופת החג. איסוף החומר לכתבה היה בעיקר מהאינטרנט ממקורות מידע שונים ובתמונות של לבושיהם והמאכלים שהחגים כוללים אותם. חקרתי ובדקתי האם המידע שיש באינטרנט על החגים הללו הם נכונים ורלוונטיים להיום.

כתבה שנייה עליה עבדתי היא מילון השפה האמהרית המילון מוצג כטבלה ושם ישנן מילים בעברית המתורגמות לשפה האמהרית. מילים אלו הן מילים יום יומיות, מילים נגישות וחשובות בשפת היום יום. איסוף חומר לכתבה נעשתה ע"י אתר המתרגם מילים אלו לאמהרית. לכתבה מטרה אחת ברורה להעביר את התרגום של המילים הידועות, לקהל הרחב הקורא את הכתבה.


כתבה שלישית עליה עבדתי היא כתבה העוסקת בייצוג האתיופים בתקשורת הכתבה הכתבה עוסקת בייצוג של האתיופים בתקשורת הישראלית. הכתבה מורכבת ממקורות מידע שונים כמו אתר הPBL שאנו עוסקים בו השנה במגמת תקשורת, שם אספתי מידע על ייצוגם בתקשורת איך הם מיוצגים שם,ולמה. עוד מידע חקרתי באתרי אינטרנט שונים וביניהם גם היו דעות שונות על אופן הסיקור של האתיופים.


הכתבה הרביעית שעליה עבדתי היא כתבה על גזענות. הכתבה עוסקת בלחימה של האתיופים נגד האי שיווין כלפיהם בחברה הישראלית. הכתבה חושפת את המצב אליהם נתונים האתיופים בארץ, את ההפגנות, ואת הרצון לשנות את המצב.

לקראת הבחינה, שמנו לב שאין לנו מספיק תמונות באתר, לכן נפגשתי יחד עם אורלי ושיר וצילמנו תמונות נוספות כדי לצרף לכתבות שונות באתר.


  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page