top of page

אורלי מלסה- גרפיקאית

אורלי מלסה- גרפיקאית

תפקידי באתר הוא לדאוג לאופן שבו האתר יראה. אני חושבת שלהיות גרפיקאית זו אחריות גדולה משום שבתקשורת האופן הויז'ואלי הוא מרכיב משמעותי בהצלחה של האתר. למרות זאת, כשקיבלתי את התפקיד לא ראיתי את זה בצורה טובה משום שלא התנסיתי בגרפיקה קודם לכן. אבל, כשהתחלתי לעבוד על האתר קיבלתי עזרה ממורים ותלמידים והתחלתי לאהוב את התפקיד. בחרתי בניו מדיה משום שהרבה פעמים רציתי לדעת איך זה לעבוד כמו עיתונאית והמגמה סיפקה לי ניסיון תקשורתי כמו: לצלם, לעצב, לכתוב, ולערוך. כמו כן המגמה מדגישה שהעבודה העיתונאית היא לחוצה ומוקצבת בזמן ולמדתי לעבוד תחת לחץ. האתר שלנו "עת האתיופים" הוקם במטרה לחשוף את החברה הישראלית למנהגים, לתרבות, לאוכל ולאנשי התקשורת בעדה האתיופית. לפי דעתי, החברה הישראלית לא מכירה מספיק את העדה האתיופית אף על פי שהעדה האתיופית בישראל הולכת וגדלה עם השנים. המסר של האתר הוא חברתי, אנו רוצים לתת לעדה האתיופית במה בתקשורת הישראלית וללמד את הקוראים לקבל את האחר. אני חושבת שהאתגר האמתי כאיש תקשורת הוא להביא לנמענים את מה שהם רוצים לקבל ורוצים לשמוע. הקהל הוא מעורב ומאוד קשה לפנות לכל השכבות באוכלוסיה. תפקידי הוא להצליח לדבר בשפה של הקהל ולגרום לו להתעניין וללמוד דברים חדשים. לפני שלמדתי גרפיקה הייתי אומרת שהתחום המועדף עליי ביצירת אתרים הוא כתיבה אבל השנה למדתי שהמראה של האתר לא פחות חשוב כמו התוכן ולכן, אגיד שהתחום המועדף עליי ביצירת אתרים הוא עיצוב וגרפיקה. בנוסף, תחום גרפיקה משך אותי משום שכשאני עושה גרפיקה אני מחליטה באיזה אופן יראה האתר וזה נותר כוח רב והשפעה על הקוראים. ההתמחות ביצירת אתרים תרמה לי באופן אישי מבחינת עמידה בלחצים ולוחות זמנים. במגמה אנו מתבקשים להכין כתבה עד זמן מסוים וזה לימד אותי להיות מסודרת יותר. התמחות זו גם תורמת לי בעתיד משום שכיום התקשורת תופסת מקום גדול בחיינו ובשוק העבודה לכן ההתמחות גם תעזור לי בעתיד כאשר ארצה לעסוק בתחום התקשורת. תיאור אופן העבודה על הכתבות: אני עשיתי את הכתבה על חברת הכנסת האתיופית פנינה טמנו שאטה. לקראת הראיון הכנתי שאלות והתחלתי לחפש מידע על חברת הכנסת. חיפשתי בעיקר אילו פעולות עשתה פנינה כדי לתרום לקהילה האתיופית משום, שהנושא של האתר עוסק בהשתלבות הקהילה האתיופית בחברה הישראלית ובקבלת האחר. בנוסף, חיפשתי רקע על חייה האישיים כדי שאדע פרטים עלייה ואתאים אותם לשאלות שאשאל. רציתי לעשות את הראיון פנים מול פנים אך זה לא התאפשר, ולכן ערכנו את הראיון באמצעות האימייל. בחרתי בשתי תמונות של פנינה. אחת כשהיא נואמת בכנס בעיר חולון לפני חג הסיגד. ושנייה מציגה רק את פנייה. בתמונה הראשונה, פנינה עומדת ולפניה מיקרופון. בחרתי בתמונה זו משום שהתמונה מראה את פנינה כאישה אתיופית חזקה, והעמידה שלה בטוחה בעצמה. כמו כן, רציתי להעביר לקהל את הדימוי הזה של פנינה כדי לחשוף אותו לצדדים החזקים והחיוביים של העדה האתיופית בישראל. התמונה השנייה, היא תמונה שמראה רק את הפנים של פנינה. התמונה היא תמונה פשוטה, היא מראה לקהל בבירור מי היא פנינה, אם הם לא הכירו אותה לפני. בחרתי למקם את התמונה בתחילת הכתבה כי זו מין הכירות עם המרואיין. כתבה נוספת שהשתתפתי בהכנתה היא הכתבה על חגיגות 35 שנה לעליית העדה האתיופית. הלכתי ביחד עם שיר ודניאלה לאירוע, צילמנו יחד תמונות באירוע וסיקרתי אותו בקצרה. באירוע נכחו נציגים מבני העדה ושתיפו בסיפורי עלייה שלהם, היו הופעות של הזמרת קנוביש ו"קפה שחור חזק". נהננו מהאווירה הקלילה ששררה במקום. כשבוע לפני סגירת האתר, עברתי ביחד עם שיר על הכתבות ועשינו תיקונים אחרונים בגרפיקה והוספנו תמונות.


  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page